Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Trens Dignes manifesta la seua “irritació” per la pressumpta corrupció d’ADIF

Publicat el 01/07/2016 10:05

GarciaMóra la NovaUlldecona

“Mentre es troba un forat de 83 ME en les obres de l’AVE, a l’Ebre es triga mesos en reparar l’avaria de Mont-roig”

La Guàrdia Civil va detindre dilluns 13 persones per un sobrecost de 83 milions d’euros en les obres de l’AVE a La Sagrera. Una jutgessa de Barcelona i la fiscalia anticorrupció estan investigant aquest nou cas de pressumpta corrupció. Els agents van escorcollar una quinzena de domicilis, entre els quals, les seus d’Adif a Barcelona i Madrid. Fins i tot es va detenir l’exdirector de l’alta velocitat a la zona est, Rafael Rodríguez, i l’exgerent d’Adif, Jaime Garcia, dos persones que ja havien estat detingudes el 2014 en un altre cas de pressumpta malversació en les obres de l’AVE.

Davant d’aquests fets greus i a l’espera de conèixer més detalls de la investigació, la Plataforma Trens Dignes Ebre-Priorat vol manifestar la seua irritació davant “d’aquesta vergonyosa situació que, per desgràcia i malgrat tot, ja no sorprén, considerem que la lamentable i insostenible situació ferroviària a les Terres de l’Ebre i la magnitud del frau conegut són vasos comunicants: a l’Estat espanyol, en el període 2011-2015, la inversió en transport terrestre ha estat del 54% per a l’AVE (14.400 M€), mentre que només s’ha destinat un 6% a rodalies (1.500 M€). Si a més a més d’estes escandaloses proporcions s’hi sumen els casos de corrupció descoberts per la justícia, ens trobem davat d’uns fets gravíssims que posen de manifest les prioritats i el modus operandi d’una empresa, Adif, que hauria de vetllar pels interessos dels ciutadans i que, en canvi, incompleix les inversions sistemàticament i abandona els serveis de proximitat, com rodalies o mitja distància”.

Segons la Plataforma, “mentre es troba un forat de 83 M€en les obres de l’AVE, a les Terres de l’Ebre es tarda mesos en reparar l’avaria de Mont-roig que encara a dia d’avui provoca retards continuats que oscil·len entre els 45 minuts i els
90 minuts en la majoria dels casos”. “Mentre la corrupció esquitxa l’empresa Adif i s’invertixen fortunes en l’alta velocitat, la doble via entre Vandellòs i VilaSeca encara no està enllestida, l’estació d’Ulldecona continua tancada i la de Móra la Nova tot just ahir, dijous 30, viurà un episodi més del seu progressiu abandonament. I és que ahir va ser serà l’últim dia que funcionarà el bar de l’estació (recordem que fa gairebé un any, els responsables van deixar de poder vendre bitllets perquè Adif no els va renovar el contracte, un fet que els permetia fer rendible el negoci. Així les coses, l’espai quedarà en gradual desús i viurà una superior degradació, fet que suposarà la desaparició de la vida a l’estació”.

Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari