Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

El nou curs escolar a l’Ebre s’inicia amb menys alumnes

I una ràtio més baixa que la mitjana catalana

El nou curs escolar a les Terres de l’Ebre s’enceta amb un total de 27.220 alumnes, el que suposa una reducció de 219 menys que el curs 2015-16, seguint l’evolució descendent en l’educació infantil dels darrers anys “bàsicament per una tendència a la baixa de la natalitat i també per la disminució del nombre d’alumnat d’origen estranger que també ha caigut els últims anys”, ha valorat la directora territorial d’Ensenyament, Manolita Cid, que ha presentat les dades i novetats del nou curs escolar 2016-2017 (a la imatge). En aquest sentit, ha destacat que aquestes dades alhora comporten que l’alumnat ebrenc es reparteixi en 1285 grups, 19 menys que el curs passat, amb unes ràtios de 25’2 alumnes en secundària i de 20,04 en primària, significativament més baixes que la mitjana catalana.

D’altra banda, el nou curs preveu la implementació de nous recursos i serveis entre els quals destaquen la inclusió de 8 escoles més en el pla Experimental del primer cicle d’educació infantil en escoles rurals, “que permet a pobles de menys de 3.000 habitants, amb un màxim de 10 alumnes de 1 a 3 anys, dotar-los del servei als infants i les seves famí- lies que no han de desplaçar-se a d’altres municipis; de fet, després de l’èxit del pla pilot a les escoles de Freginals, Godall i Mas de Barberans, enguany s’implementa el servei a les escoles de Benifallet, Bot, Garcia, Paüls, Ginestar, Vinebre, la Torre de l’Espanyol i Campredó”, ha destacat Cid. Alhora s’ofereixen nous recursos en la FP, amb 2 nous cicles de Grau Mitjà a Tortosa; i dos nous cicles d’FP Dual, un a l’Institut de l’Ebre i un a l’Institut Els Alfacs de la Ràpita. També és important l’increment d’empreses en l’ensenyament Dual, que han passat de 30 el curs 2015-16 a 65 per aquest nou curs. Segons la nota de la Delegació de Govern, en l’Escola inclusiva destaca la creació d’una Unitat més de Suport a l’Educació Especial; també un nou Servei Educatiu Específic de suport psicopedagògic als EAP, docents i alumnes
amb espectre autista, amb trastorns de conducta i mentals; i un nou Itinerari Formatiu Específic (IFE), per garantir l’oferta formativa i afavorir la inserció social d’alumnes, de 16 a 20 anys, amb discapacitat intel·lectual lleu o moderada que no han obtingut l’ESO o no es poden acollir a FP.

Al mateix temps, Cid també ha explicat que el Departament d’Ensenyament ha realitzat obres de reforma, ampliació i millora a 23 centres de les TE amb l’objectiu de millorar la seguretat i adequar-los a les necessitats reals de la comunitat educativa.

Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari