Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

L'oficina mòbil de les Terres de l'Ebre amplia el servei i visitarà 33 municipis

Publicat el 11/11/2024 12:11

El projecte pilot entra en una nova fase, en que prestarà el servei d’atenció a la ciutadania a 33 municipis, 13 més que en l’actualitat


A partir d’aquest dilluns 11 de novembre el projecte pilot de l’Oficina d’Atenció Ciutadana mòbil ampliarà el seu servei a les Terres de l’Ebre. En concret, quasi duplica el nombre de municipis que integren la ruta i realitzarà atenció ciutadana a 33 localitats.


El nou calendari de ruta continua visitant una comarca cada setmana del mes. Pel que fa a l’horari de visita, l’OAC mòbil serà al primer municipi de 9 a 11 hores del matí i es desplaçarà per visitar-ne el segon entre les 12 i les 14 hores, excepte en els casos en que només visita un sol municipi al dia i romandrà des de les 9 fins a les 14h a la mateixa localitat.


Pel que fa a l’horari de visita, l’OAC mòbil serà al primer municipi de 9 a 11 hores del matí i es desplaçarà per visitar-ne el segon entre les 12 i les 14 hores.


Garantir una atenció ciutadana propera, àgil i personalitzada


El projecte pilot es va iniciar el passat 17 de juny a la vegueria de les Terres de l’Ebre amb el doble objectiu de facilitar l’accés als serveis públics digitals a la ciutadania amb una atenció presencial de suport, d’una banda, i de l’altra, transformar els serveis públics mitjançant la innovació.


Aquests primers mesos de funcionament de l’OAC han permès conèixer millor les necessitats de la ciutadania i detectar quins són els serveis i tràmits amb més demanada: destaca especialment l’obtenció de certificats digitals i sistemes d’identificació digital com l’idCAT mòbil, i els tràmits propis del Departament de Drets Socials i Inclusió -obtenir informació sobre expedients de discapacitat, títols de família nombrosa o monoparental, i altres ajuts i prestacions-. Els tràmits relacionats amb ajuts a les energies renovables i els incentius a la mobilitat eficient i sostenible (MOVES) també despunten com una de les consultes més recurrents.


En paral·lel, gràcies al sistema de comunicacions que incorpora la furgoneta s'ha pogut mapejar el territori per saber en quins punts la connectivitat és menor. En aquest sentit, el centre de recerca i2CAT està elaborant un mapa de cobertura que pugui incentivar els operadors a invertir i fer el desplegament de 5G necessari per donar major cobertura en nuclis urbans on la connectivitat es baixa.


Tot plegat forma part del conjunt d’accions de transformació digital impulsades per la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital i de l’estratègia de reforma dels serveis públics i de l’Administració engegada pel Govern de Catalunya. La Generalitat apropa els seus serveis per establir una relació més propera, àgil i adaptada a les necessitats de la ciutadania. La missió és lluitar contra la bretxa digital i l'exclusió social que poden patir col·lectius vulnerables en matèria digital.


Garantir una atenció ciutadana propera, àgil i personalitzada


El projecte pilot es va iniciar el passat 17 de juny a la vegueria de les Terres de l’Ebre amb el doble objectiu de facilitar l’accés als serveis públics digitals a la ciutadania amb una atenció presencial de suport, d’una banda, i de l’altra, transformar els serveis públics mitjançant la innovació.


Aquests primers mesos de funcionament de l’OAC han permès conèixer millor les necessitats de la ciutadania i detectar quins són els serveis i tràmits amb més demanada: destaca especialment l’obtenció de certificats digitals i sistemes d’identificació digital com l’idCAT mòbil, i els tràmits propis del Departament de Drets Socials i Inclusió -obtenir informació sobre expedients de discapacitat, títols de família nombrosa o monoparental, i altres ajuts i prestacions-. Els tràmits relacionats amb ajuts a les energies renovables i els incentius a la mobilitat eficient i sostenible (MOVES) també despunten com una de les consultes més recurrents.


En paral·lel, gràcies al sistema de comunicacions que incorpora la furgoneta s'ha pogut mapejar el territori per saber en quins punts la connectivitat és menor. En aquest sentit, el centre de recerca i2CAT està elaborant un mapa de cobertura que pugui incentivar els operadors a invertir i fer el desplegament de 5G necessari per donar major cobertura en nuclis urbans on la connectivitat es baixa.


Tot plegat forma part del conjunt d’accions de transformació digital impulsades per la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital i de l’estratègia de reforma dels serveis públics i de l’Administració engegada pel Govern de Catalunya. La Generalitat apropa els seus serveis per establir una relació més propera, àgil i adaptada a les necessitats de la ciutadania. La missió és lluitar contra la bretxa digital i l'exclusió social que poden patir col·lectius vulnerables en matèria digital.


Garantir una atenció ciutadana propera, àgil i personalitzada


El projecte pilot es va iniciar el passat 17 de juny a la vegueria de les Terres de l’Ebre amb el doble objectiu de facilitar l’accés als serveis públics digitals a la ciutadania amb una atenció presencial de suport, d’una banda, i de l’altra, transformar els serveis públics mitjançant la innovació.


Aquests primers mesos de funcionament de l’OAC han permès conèixer millor les necessitats de la ciutadania i detectar quins són els serveis i tràmits amb més demanada: destaca especialment l’obtenció de certificats digitals i sistemes d’identificació digital com l’idCAT mòbil, i els tràmits propis del Departament de Drets Socials i Inclusió -obtenir informació sobre expedients de discapacitat, títols de família nombrosa o monoparental, i altres ajuts i prestacions-. Els tràmits relacionats amb ajuts a les energies renovables i els incentius a la mobilitat eficient i sostenible (MOVES) també despunten com una de les consultes més recurrents.


En paral·lel, gràcies al sistema de comunicacions que incorpora la furgoneta s'ha pogut mapejar el territori per saber en quins punts la connectivitat és menor. En aquest sentit, el centre de recerca i2CAT està elaborant un mapa de cobertura que pugui incentivar els operadors a invertir i fer el desplegament de 5G necessari per donar major cobertura en nuclis urbans on la connectivitat es baixa.


Tot plegat forma part del conjunt d’accions de transformació digital impulsades per la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital i de l’estratègia de reforma dels serveis públics i de l’Administració engegada pel Govern de Catalunya. La Generalitat apropa els seus serveis per establir una relació més propera, àgil i adaptada a les necessitats de la ciutadania. La missió és lluitar contra la bretxa digital i l'exclusió social que poden patir col·lectius vulnerables en matèria digital.


Garantir una atenció ciutadana propera, àgil i personalitzada


El projecte pilot es va iniciar el passat 17 de juny a la vegueria de les Terres de l’Ebre amb el doble objectiu de facilitar l’accés als serveis públics digitals a la ciutadania amb una atenció presencial de suport, d’una banda, i de l’altra, transformar els serveis públics mitjançant la innovació.


Aquests primers mesos de funcionament de l’OAC han permès conèixer millor les necessitats de la ciutadania i detectar quins són els serveis i tràmits amb més demanada: destaca especialment l’obtenció de certificats digitals i sistemes d’identificació digital com l’idCAT mòbil, i els tràmits propis del Departament de Drets Socials i Inclusió -obtenir informació sobre expedients de discapacitat, títols de família nombrosa o monoparental, i altres ajuts i prestacions-. Els tràmits relacionats amb ajuts a les energies renovables i els incentius a la mobilitat eficient i sostenible (MOVES) també despunten com una de les consultes més recurrents.


En paral·lel, gràcies al sistema de comunicacions que incorpora la furgoneta s'ha pogut mapejar el territori per saber en quins punts la connectivitat és menor. En aquest sentit, el centre de recerca i2CAT està elaborant un mapa de cobertura que pugui incentivar els operadors a invertir i fer el desplegament de 5G necessari per donar major cobertura en nuclis urbans on la connectivitat es baixa.


Tot plegat forma part del conjunt d’accions de transformació digital impulsades per la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital i de l’estratègia de reforma dels serveis públics i de l’Administració engegada pel Govern de Catalunya. La Generalitat apropa els seus serveis per establir una relació més propera, àgil i adaptada a les necessitats de la ciutadania. La missió és lluitar contra la bretxa digital i l'exclusió social que poden patir col·lectius vulnerables en matèria digital.


 


Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari