L'Ajuntament de Tortosa ha fet avui una valoració molt positiva de la campanya de promoció del comerç local Bons Tortosa, que va tenir lloc el passat mes d'octubre. Una campanya que va generar un impacte econòmic de 840.817,40 euros i en què es van liquidar 32.953 bons de 5 euros cadascun. Avui l'alcalde de Tortosa, Jordi Jordan; la regidora de Comerç, Sònia Rupérez; el director gerent de la Cambra de Comerç, Francesc Minguell i la presidenta de la Federació de Comerç Tortosa Més, Maria José Ferré, han presentat el resultat de la campanya, que aquest 2025 es tornarà a impulsar.
Cada euro pagat de la campanya Bons Tortosa ha suposat de mitjana un ingrés a l'establiment de 5,10 euros, una xifra que s'ha incrementat respecte de l'última edició dels bons, quan es va situar en 4,72 euros. Pel que fa a la xifra de negoci per bo ha estat de 25,52 euros, gairebé 2 euros més que en l'anterior edició (23,61 euros). "La campanya de promoció del comerç local ha funcionat, ha generat un impacte econòmic directe de més de 800.000 euros", ha manifestat l'alcalde, que ha recordat també que mentre altres municipis han deixat de fer aquest tipus de campanyes que es van impulsar amb motiu de la pandèmia de la Covid-19, l'Ajuntament va apostar el 2024 per recuperar-la.
Pel que fa a la tipologia dels establiments on més bons han utilitzat els consumidors ha estat els de moda, el calçat, l'alimentació i la restauració. Quant a la procedència dels compradors, un 60% de les operacions han estat realitzades per compradors de Tortosa, mentre que el 40% restant per persones d'altres localitats, principalment de la resta de les Terres de l'Ebre.
El director gerent de la Cambra ha destacat també el "gran impacte" de la campanya dels Bons Tortosa en el teixit comercial, així com la diversitat de la tipologia d'establiments on s'han fet servir els bons de descompte. El punt més fort de la campanya va ser el segon cap de setmana d'octubre, que va coincidir també amb la campanya 'A Tortosa de Tapes'.
Per la seua banda, la presidenta de Tortosa Més ha agraït a l'Ajuntament l'impuls d'aquesta campanya, que és molt important pel comerç local. "La campanya dels Bons es duu a terme en un moment en què les vendes són més fluixes, a l'octubre, després de l'inici escolar i abans de la campanya de Nadal i gràcies als bons per molts comerciants es converteix en una campanya com la de Nadal", ha dit Ferré.
Enguany, la campanya dels Bons Tortosa tornarà a fer-se al pròxim mes d'octubre amb un pressupost de 200.000 euros.