Accés usuaris

E-mail

Contrasenya

Balfegó inverteix 35 milions d'euros en un nou complex a l’Ametlla de Mar

Publicat el 23/04/2025 17:16

L' Ametlla de Mar

El grup, que exporta el 38% de la producció als Estats Units, confia adaptar-se a les noves polítiques aranzelàries




Balfegó Grup ha invertit 35 milions d’euros en les noves instal·lacions a l’Ametlla de Mar (Baix Ebre). El nou complex té una superfície de 12.000 metres quadrats i substitueix la planta que es va cremar en l’incendi de 2018. L’empresa ha tancat l’exercici de 2024 amb una facturació de 107,6 milions d'euros, set més respecte a l’anterior. El copresident de la companyia, Pere Vicent Balfegó, ha explicat que veuen amb incertesa la guerra comercial de Trump i que estan a l’espera de les negociacions de la Unió Europea per afrontar els nous aranzels. "Ens adaptarem, són setmanes d’incertesa", ha dit. El grup exporta el 38% de les vendes de tonyina roja als Estats Units. Davant d’això, ha assegurat que buscaran nous mercats i nous formats.



El mercat estatunidenc representa el 38% de les vendes del grup Balfegó i s’ha convertit en el seu principal mercat, tot i que exporta a 40 països. Davant de la guerra comercial de Trump, els responsables de l’empresa estan a l’expectativa de com acabaran les negociacions entre el govern nord-americà i la Unió Europea. “No entrava en els nostres plans trobar-nos amb un entrebanc així, però tenim l’esperança d'implementar-nos en altres països”, afirma Vicent. “Estem refer-nos per als nostres clients, buscar com encaixar i també esperar, no?, ara tenim un 10% i una vegada passi aquest període de negociació, esperem que les autoritats puguin arribar a un acord per continuar treballant”, ha afegit.


El copresident de la companyia explica que han començat a exportar a la Xina des de fa un parell anys arran del “boicot” dels xinesos al peix del Japó després que aquest país decidís “abocar les aigües de la central de Fukushima a l’oceà”. De fet, Vicent apunta que la Xina pot ser un dels mercats per explotar més perquè es tracta d’un país “molt atractiu per introduir la tonyina”. En aquest sentit, assenyala que ja treballen per obrir-se a nous mercats i impulsar nous formats dels seus productes, els quals, detalla, inclourien des de nous productes congelats, com tàrtars o carpaccio, o productes d’una “cinquena gamma”.


Per la seva banda, el director general de Balfegó Grup, Juan Serrano, ha assegurat que els aranzels de Trump els “estan perjudicant” tant en l'àmbit d'exportacions al país estatunidenc com en el mercat xinès, ja que de retruc, diu, provoquen una devaluació de la seva moneda. “Tot i que no tenim cap pujada addicional dels aranzels, sí, hi ha una devaluació de Iuan fa que pugi el nostre preu”, indica Serrano. La companyia exporta un 15% de la producció a la Xina i exporta amb euros.


Noves instal·lacions


Pel que fa a les noves instal·lacions, que s’han inaugurat aquest dimarts, Serrano ha explicat que aquestes els permetran millorar en seguretat i en la seva versatilitat, augmentant la capacitat de processament de les tonyines vermelles. “Podem fer 25 tonyines alhora sense cap risc i esforç dels treballadors i en el procés d'empaquetament podem fer una caixa de 3, 5 o 7 quilos cada 8 segons. Això permet, com a mínim en un sol torn ara, més que duplicar la producció”, concreta.


La companyia ha dotat la nova planta amb tecnologia d'última generació que permet automatitzar tasques, maximitzar l'eficiència i reduir consums. A més, el nou espai disposarà d'un centre d'experimentació gastronòmica, concebut com a laboratori culinari orientat a xefs, investigadors i professionals de la restauració. Aquest centre permetrà desenvolupar noves tècniques, aplicacions i receptes al voltant de la tonyina roja, així com fomentar la col·laboració amb escoles de cuina, centres d'R+D i figures emergents del panorama gastronòmic nacional i internacional. En la inauguració del nou complex hi ha participat xefs de renoms, com Ferran Adrià, Nando Jubany o Martín Berasategui.


35 milions d’inversió


Des de l’empresa també assenyalen que inverteixen anualment entre 1 i 1,5 milions d'euros en innovació, manteniment i sostenibilitat. De fet, Serrano ha recordat que van invertir 8 milions d’euros en dues naus, on alimenten les tonyines, els quals se sumen a la inversió de 35 milions del nou complex. En paral·lel, els responsables de la companyia han indicat que tancaran el 2024 amb una facturació de 107,6 milions d’euros, set més que l’exercici anterior. “Venim dels 85 i 87 milions, és un creixement bastant important, no només podem créixer per fer les coses bé, sinó que depenem de les quotes marcades per l’organisme internacional”, diu Serrano.


Així mateix, confia que la Unió Europea i el govern espanyol augmenti en un 20% la quota de captures. “Esperem que pugi un 20% i si mantenim els proveïdors actuals, augurem un creixement del 20%”, tanca el CEO. Enguany, han introduït 3.050 tones de tonyina i n’han venut unes 4.500 tones.





 

Comparteix aquesta noticia


Fés el teu comentari



Amb el suport de: